Obchodní podmínky Oriotrade, s.r.o.

 

v.16082024
Všeobecné obchodní podmínky společnosti OrioTrade spol. s r.o.
které jsou nedílnou součástí Smlouvy o poskytování služeb elektronických komunikací, na jejichž základě poskytuje poskytovatel služby elektronických komunikací podle zákona č. 127/2005
Sb., zákon o elektronických komunikacích ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZEK“), a obsahují obecná smluvní ujednání ve smyslu § 1751 občanského zákoníku
 
1. Předmět Obchodních podmínek
Tyto Obchodní podmínky stanovují pravidla, podle nichž společnost OrioTrade spol. s
r.o., se sídlem:Jarní 1064/44g, Maloměřice, 61400 Brno, IČO: 26974231,
DIČ:CZ26974231, zastoupený jednatelem společnosti (dále jen Poskytovatel) poskytuje
výhradně na základě smlouvy o poskytování datových telekomunikačních služeb (dále
jen Smlouva) fyzické nebo právnické osobě (dále jen Uživatel) datové telekomunikační
služby sítě internet a přídavné a další telekomunikační služby založené na přenosu hlasu
(dále jen Služba) v souladu s osvědčením o registraci č. 217 vydaného Českým
telekomunikačním úřadem podle zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických
komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.
2. Služba a aktivační poplatek
2.1. Služba spočívá v zabezpečení nepřetržitého přístupu do počítačové sítě s
připojením k internetu (dále jen Internet), v zabezpečení výměny elektronické pošty s
ostatními účastníky Internetu a služby související. Služba je poskytována nepřetržitě, 24
hodin denně, 365 dní v roce.
2.2. Poskytovaná Služba je specifikována názvem tarifu. Tarify a jejich charakteristické
vlastnosti včetně paušálního poplatku jsou obsaženy v Ceníku služeb, který vede a
spravuje Poskytovatel a jež je k dispozici v místě provozovny Poskytovatele, či na
internetových stránkách Poskytovatele www.orionet.cz
2.3. Poskytovatel se zavazuje zprovoznit Službu ve lhůtě stanovené ve Smlouvě. Kauce na
zaplacení ceny aktivačního poplatku je splatná na základě Smlouvy ve lhůtě 7 dnů ode
dne nabytí její platnosti a účinnosti (viz. bod 3.2) bezhotovostním převodem na účet
Poskytovatele. Nedojde-li k zaplacení kauce na aktivační poplatek ve lhůtě splatnosti,
Smlouva se od počátku ruší. Poskytovatel má v takovém případě nárok na
započtení/použití kauce na úhradu smluvní pokuty pro porušení smluvní povinnosti
zaplatit aktivační poplatek řádně a včas. Nárok na náhradu škody není smluvní pokutou
dotčen.
3. Smlouva o poskytování Služby elektronických komunikací (dále jen Smlouva), její
ukončení a shrnutí smlouvy
3.1. Smlouvu uzavírá Poskytovatel s Uživatelem písemně.
3.2. Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.
Smlouva obsahuje mimo jiné uvedení dne, který je dnem zprovoznění Služby. Je-li
Smlouva uzavřena na dobu určitou je poskytovatel povinen informovat spotřebitele
způsobem, který si zvolil pro zasílání vyúčtování, a to nejdříve 3 měsíce a nejpozději 1
měsíc před uplynutím účinnosti smlouvy obsahující ujednání o automatickém
prodloužení smlouvy, o možnosti a způsobu, jak ukončit smlouvu.
3.3. Smlouva může být měněna pouze písemnými dodatky podepsanými oběma smluvními
stranami, pokud není v těchto Obchodních podmínkách stanoveno jinak.
3.4. Smlouvu lze ukončit písemnou dohodou smluvních stran či písemnou výpovědí jedné
smluvní strany bez udání důvodu, přičemž výpovědní doba činí 30 dnů a začíná běžet
od následujícího dne ode dne odeslání výpovědi druhé straně.
3.5. Pokud zákazník využije práva na změnu poskytovatele (podle § 34a), potom smlouva
končí ke dni přenosu služby. V případě změny poskytovatele v průběhu zůčtovacího
období, je možné fakturovat jen poměrnou částku. Pro poskytnutá zařízení a splátky se
toto ustanovení nepoužije. Změna poskytovatele je řešena v čl 23 těchto VoP.
3.6. Smlouva se ruší uplynutím 30-ti dnů v případě, že dojde na straně Uživatele k
závažnému porušení Smlouvy a těchto Obchodních podmínek po upozornění účastníka
(dále jen závažné porušení), počínaje prvním dnem poté, co dojde k přerušení dodávky
služeb (blokace) ze strany Poskytovatele. Poskytovatel si vyhrazuje právo na blokaci v
případě, že dojde k závažnému porušení a to od doby, kdy se o závažném porušení
dozvěděl. Za závažné porušení se považuje změna nastavení zařízení ve vlastnictví
Poskytovatele (viz. bod 5.6.), poskytnutí připojení třetím osobám (viz. bod 5.8), a
nezaplacení paušálního poplatku (viz. bod 14.4, 14.5., 14.13., 14.17.) do 20. dne ode
dne jeho splatnosti. Za blokaci má Poskytovatel právo účtovat blokační poplatek dle
platného Ceníku služeb. Právo na zaplacení paušálního poplatku do doby zrušení
Smlouvy není blokací dotčeno. K opětovnému zprovoznění služby (znovuaktivace)
může dojít pouze a jen po zaplacení všech pohledávek Uživatele vůči Poskytovateli, to
však nejpozději do doby, než dojde ke zrušení Smlouvy. V případě znovuaktivace je
Poskytovatel oprávněn požadovat úhradu aktivačního poplatku dle platného Ceníku
služeb. Uživatel nemá nárok na jakoukoliv náhradu při blokaci z důvodu závažného
porušení.
3.7. Poskytovatel má právo jednostranným úkonem odstoupit od Smlouvy, zjistí-li porušení
těchto Obchodních podmínek ze strany Uživatele dle bodu 5.6.
3.8. V případě zajištění přenesení telefonního čísla Uživatele od Poskytovatele
(přenositelnost čísla) budou příslušné jednotlivé služby, které nemohou být bez
takového telefonního čísla poskytovány v síti Poskytovatele, ukončeny dnem, kdy je
Poskytovateli doručeno od přijímajícího Poskytovatele veřejně dostupné služby
elektronických komunikací oznámení o aktivaci přenesení příslušného telefonního čísla
u takového Poskytovatele. Ukončení jednotlivé Služby dle předchozí věty se považuje
pro účely Smlouvy za ukončení takové služby formou výpovědi ze strany Uživatele dle
bodu 3.4. těchto Obchodních podmínek. V případě předčasného ukončení smlouvy se
postupuje dle bodu 3.12 těchto VoP.
3.9. Při ukončení Smlouvy je Uživatel povinen vrátit bez zbytečného odkladu Poskytovateli
vše, co je vlastnictvím Poskytovatele. Veškeré pohledávky a závazky vyplývající ze
Smlouvy vyrovnají smluvní strany nejpozději do 30 (třiceti) kalendářních dnů po jejím
ukončení.
3.10. Poskytovatel před uzavřením Smlouvy či její změny, poskytne uživateli, který je
spotřebitelem shrnutí smlouvy, obsahující mimo informací dle ustanovení § 1811 a 1820
Občanského zákoníku také informace v rozsahu ust. § 63 ZEK. Není-li možné Shrnutí
smlouvy z objektivních technických důvodů poskytnout v daný okamžik, je Poskytovatel
povinen jej poskytnout neprodleně poté a Smlouva nabývá účinnosti v okamžiku, kdy
zákazník po obdržení Shrnutí smlouvy potvrdil svůj souhlas se Smlouvou.
3.11. Pro případy, kdy je Zákazník podnikatelem, smluvní strany výslovně ve smyslu § 1801
vylučují aplikaci ustanovení § 1798 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník o
smlouvách uzavíraných adhezním způsobem.
3.12. Pokud smlouva skončí do 3 měsíců ode dne jejího uzavření, a nesmí být v případě
smlouvy uzavřené se spotřebitelem nebo podnikající fyzickou osobou, vyšší než jedna
dvacetina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání
smlouvy nebo jedna dvacetina součtu minimálních sjednaných měsíčních plnění
zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, přičemž výše úhrady se počítá z
částky placené v průběhu trvání smlouvy, a pokud je poskytována sleva oproti ceníkové
ceně, nelze určit výši úhrady z ceníkové ceny
4. Změna Tarifu
4.1. Uživatel je oprávněn požadovat změnu nebo doplnění typu poskytovaných služeb.
Poskytovatel není povinen Uživateli vyhovět v případě, že požadovaná změna nebo
doplnění typu služeb bude pro Poskytovatele technicky náročná či finančně nákladná.
4.2. Provedení změny je možné nejdříve k prvnímu dni měsíce následujícího po měsíci, v
němž byla žádost o změnu Poskytovateli doručena, nebo v pozdějším termínu dle
dohody Uživatele a Poskytovatele.
4.3. V případě změny nebo doplnění typu poskytovaných služeb má Poskytovatel nárok na
aktivační poplatek dle platného Ceníku služeb.
5. Práva a povinnosti Uživatele
5.1. Uživatel je oprávněn přistupovat k síti internet prostřednictvím vlastního programového
vybavení, za podmínek uvedených ve Smlouvě a v těchto Obchodních podmínkách.
5.2. Uživatel je oprávněn požadovat změnu tarifu za podmínek stanovených v bodu 4
těchto Obchodních podmínek.
5.3. Uživatel je oprávněn obracet se svými připomínkami a žádostmi na Poskytovatele či
jeho CallCentrum (viz. bod 16.1. těchto Obchodních podmínek) a uplatňovat
reklamace proti rozsahu, kvalitě Služby či účtované ceně dle bodu 17 těchto
podmínek.
5.4. Uživatel se zavazuje řádně platit ceny za sjednané služby.
5.5. Uživatel není oprávněn při využívání služeb jakýmkoliv způsobem zasahovat do
výpočetního systému a sítí Poskytovatele, zejména nesmí používat systémových
příkazů, které by mohly změnit funkci nebo nastavení systému. Zejména změna
fyzické adresy síťové karty, přidělené IP adresy a spuštění vlastního serveru DHCP v
síti poskytovatele.
5.6. Uživatel nesmí měnit nastavení zařízení, které je ve vlastnictví Poskytovatele.
5.7. Uživatel nesmí využívat služeb internetu k obtěžování třetích stran, zejména
opakovaným rozesíláním nevyžádané elektronické pošty (spam) nebo jiných dat.
Zejména je zakázáno využívání internetu jako prostředku k pronikání do cizího
počítačového systému bez oprávnění, či vyvíjení zřejmých aktivit vedoucích ke snaze
od těchto systémů vniknout, a to za jakýmkoliv účelem.
5.8. Uživatel není oprávněn poskytovat bez předchozího písemného souhlasu Služby
Poskytovatele třetím osobám.
5.9. Uživatel nesmí postupovat třetím osobám Poskytovatelem přidělená přístupová jména
a hesla pro připojení k internetu a hesla pro komunikaci s Poskytovatelem. Uživatel je
povinen učinit všechna rozumná opatření k jejich utajení. V případě ztráty, odcizení
nebo jiného narušení práva užití těchto hesel, je Uživatel povinen sdělit tuto skutečnost
neprodleně Poskytovateli a do tohoto okamžiku také odpovídá za každé protiprávní
užití služeb Poskytovatele.
5.10. Uživatel má právo požádat Poskytovatele o pozastavení užívání služeb na určitou
dobu (dále jen pozastavení). Pozastavení počíná běžet nejdříve prvním dnem měsíce
následujícího po měsíci, v němž byla žádost doručena, a nesmí být delší než 3
měsíce. Po uplynutí doby pozastavení jsou služby Poskytovatelem opětovně
aktivovány v původním rozsahu. Provedení tohoto úkonu je zpoplatněno dle aktuálního
Ceníku služeb. O dobu, po kterou byly služby pozastaveny, se Smlouva prodlužuje.
5.11. Uživatel se zavazuje předkládat na základě žádosti Poskytovatele takové informace,
které umožní spolehlivě ohodnotit jeho důvěryhodnost a schopnost plnit závazky
vyplývající ze Smlouvy (např. občanský průkaz, pas, výpis z obchodního
rejstříku, bankovní spojení). Pořizuje-li si Poskytovatel kopie z osobních dokladů
Uživatele, uděluje Uživatel automaticky jejich poskytnutím Poskytovateli výslovný
souhlas s pořízením kopií těchto dokladů a zároveň výslovný souhlas k použití
osobních údajů pro účely smluvního vztahu založeného Smlouvou.
5.12. Uživatel je povinen neprodleně písemně informovat Poskytovatele o všech změnách
identifikačních údajů Uživatele uvedených ve Smlouvě (zejména jména a příjmení,
firmy či názvu, bydliště a sídla, bankovního spojení, IČ, e-mailové adresy) a to
nejpozději do 15 pracovních dnů ode dne, kdy taková změna nastala. V případě
porušení této povinnosti je Poskytovatel oprávněn účtovat smluvní pokutu ve výši 500,-
Kč za každé jednotlivé porušení smluvní povinnosti, a to i opakovaně. Nárok na
náhradu škody není smluvní pokutou dotčen.
5.13. Uživatel je povinen průběžně sledovat novelizace Obchodních podmínek a Ceníku
služeb a seznámit se bez zbytečného odkladu se změnami těchto Obchodních
podmínek a Ceníku služeb poté, co mu budou změny oznámeny (viz. bod 6.12.).
5.14. Uživatel nese veškeré možné riziko a škody vyplývající z ukládání a následného šíření
informací obsažených v jednotlivých zdrojích Služeb.
5.15. Uživatel nesmí při užívání služeb užívat hardwarová zařízení či softwarové programy,
které narušují provoz služeb Poskytovatele a zákonem chráněná práva třetích osob.
Zjistí-li Poskytovatel takové porušení, má Poskytovatel právo odpojit Službu do doby,
než budou závady odstraněny.
5.16. Uživatel je povinen zajistit souhlas majitele objektu s umístěním přípojného místa nebo
anténního systému v nebo na objektu a s případnými nezbytnými stavebními
úpravami, které s montáží dané Služby souvisí. Pokud je Uživatel zároveň majitel
objektu, je podepsaná Smlouva zároveň i souhlasem s umístěním přípojného místa
nebo anténního systému v nebo na objektu.
5.17. Uživatel je povinen vrátit po ukončení Smlouvy nebo na písemnou žádost
Poskytovatele zařízení Poskytovatele poskytnutá Uživateli ve stavu, v jakém jej
převzal, s přihlédnutím k běžnému opotřebení. Pokud by tak neučinil, je Poskytovatel
oprávněn účtovat Uživateli smluvní pokutu ve výši 100% hodnoty nového zařízení ke
dni ukončení smlouvy.
6. Práva a povinnosti Poskytovatele
6.1. Poskytovatel se zavazuje udržovat svou síť v řádném technickém stavu.
6.2. Poskytovatel se zavazuje provádět běžné opravy tak, aby závady na zařízení sítě
Poskytovatele byly odstraněny v nejkratší možné době od okamžiku jejich zjištění,
resp. nahlášení. V případě, že se jedná o závadu na systému Poskytovatelova
smluvního dodavatele, vyvine Poskytovatel přiměřené úsilí a součinnost k jejímu
odstranění.
6.3. Poskytovatel předává Uživateli či jeho oprávněnému zástupci jedinečná přístupová
jména a hesla pro připojení Uživatele k internetu v souladu s podmínkami
Smlouvy.
6.4. Poskytovatel je oprávněn použít opatření řízení provozu (dle článku 20. 20.6, 20.4.,
20.9. a 20.10) na dobu nezbytně nutnou z důvodů údržby nebo opravy sítě
elektronických komunikací, krizových situací ve smyslu zákona č. 127/2005 Sb., o
elektronických komunikací, a ostatních závažných technických nebo provozních
důvodů.
6.5. vypuštěno
6.6. Poskytovatel je oprávněn změnit přístupové kódy (přihlašovací jména a hesla) z
naléhavého technického důvodu i bez souhlasu Uživatele, a to za předpokladu, že toto
opatření je nutné k řádnému poskytování smluvených služeb.
6.7. Poskytovatel je oprávněn změnit IP adresy přidělené Uživateli, pokud to vyžaduje
směrování sítě.
6.8. Poskytovatel je oprávněn se souhlasem uživatele, nainstalovat uživateli software, který
zvyšuje kvalitu poskytovaných služeb.
6.9. Z provozních důvodů může Poskytovatel změnit technické řešení služby sjednané ve
smlouvě, pokud je to nutné k řádnému plnění smluvních závazků.
6.10. Poskytovatel je oprávněn přerušit poskytování služeb okamžitě poté, co zjistí, že
Uživatel prostřednictvím poskytovaných služeb neoprávněně zasáhl nebo zasahuje do
práv a právem chráněných zájmů třetích osob. Uživatel je povinen nahradit
Poskytovateli veškerou škodu, kterou mu tímto protiprávním jednáním způsobil.
6.11. Poskytovatel je povinen informovat Uživatele o veškerých omezeních, přerušeních,
změnách nebo nepravidelnostech v poskytování Služby, které jsou Poskytovateli v
dostatečném předstihu známy.
6.12. Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo
zajišťující připojení k veřejné komunikační síti je povinen nejméně 1 měsíc před